پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226312
عليه من سندسازي کردند/اگر شما امضاي من را داريد من از شما همه چيز دارم!
تاریخ انتشار : 1395/06/23 09:01:48
نمایش : 1098
سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: از وزير ورزش بپرسيد که آيا استعفاي من صوري بوده يا نه چرا که کسي استعفاي صوري مي‌دهد که به دنبال منافع خاصي باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي‌‌اکبر طاهري در خصوص استعفايش از سمت سرپرستي باشگاه پرسپوليس، رد استعفاي او از سوي وزير ورزش و موارد ديگر صحبت‌هايي کرد که در زير مي‌خوانيد.

با استعفايي که روز يکشنبه انجام داديد حسابي همه چيز را تحت‌الشعاع خود قرار داديد چه شد که تصميم گرفتيد استعفا دهيد؟

احساس کردم که به دليل حضور من اتفاقاتي در حال رخ دادن است و فکر کردم به خاطر من برخوردهايي با پرسپوليس مي‌شود. به همين دليل تصميم گرفتم استعفا دهم چرا که حسادت‌هايي وجود داشت که اين مسئله امکان داشت پرسپوليس را قرباني کند. صلاح ديدم از سمتم کنار بروم تا يک وقت پرسپوليس لطمه نبيند.

 البته محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان علاوه براينکه استعفاي شما را قبول نکرد حمايت خوبي هم از شما انجام داد. در اين باره چه صحبتي داريد؟

به هر حال آقاي گودرزي به من لطف دارد و من افتخار مي‌کنم که خدمتگزار پرسپوليس باشم. حتي اگر بتوانم عنصر کوچکي از طرف پرسپوليس باشم باز هم افتخار مي‌کنم. البته بايد به اين موضوع اشاره کنم که هواداران با ارزش‌ترين دارايي پرسپوليس هستند و همه ما بايد احترام خاصي به آن بگذاريم چرا که اين ورزش و به خصوص فوتبال هرچه دارد از هواداران است.

همين هواداران از زماني که موضوع استعفاي شما رسانه‌اي شد براي‌تان سنگ تمام گذاشتند و حمايت خيلي خوبي از شما کردند؟

هواداران هميشه به من لطف داشته‌اند و وظيفه ما است به آنها خدمت کنيم چرا که باشگاه پرسپوليس متعلق به خود آنها است و ما اينجا فقط خدمتگزار هستيم. من از همه هواداران عزيزي که در اين مدت حمايتم کردند، ممنونم چرا که آنها سرمايه اصلي پرسپوليس هستند و حمايت همين هواداران است که باشگاه را سرپا نگه داشته است. به هر حال افراد مي‌آيند و مي‌روند و چيزي که مي‌ماند پرسپوليس است. بايد بگويم من از 3 ماه قبل پيش‌بيني اين روزها را مي‌کردم و حتي اخطار هم داده بودم. اما کسي حرف‌هاي ما را گوش نکرد و به آن توجهي نشد. ما به صراحت گفته بوديم که سامانه هواداري ما مشخص است و اگر ارگاني بخواهد يک سامانه هواداري به راه بيندازد وارد حقوق معنوي ما شده است. من با کسي دعوا نداشته‌ام اما گفتم هوادار جزو سرمايه‌هاي باشگاه پرسپوليس است و ما پيگير حق و حقوق خودمان هستيم.

 شما بدون اينکه اسم از کسي بياوريد صحبت‌هايي را مطرح مي‌کنيد که ناخودآگاه ذهن‌ها را به سمت نام امير عابديني مي‌برد؟

اين حرف‌ها فرعيات است و بهتر است فرع را رها کرده و به اصل ماجرا بپردازيد. من حرف‌هايي که زدم را از کشورهاي توسعه يافته آموخته‌ام بايد ببينيم آنها چطور مديريت مي‌کنند و چطور باشگاه‌هاي‌شان را اداره مي‌کنند و ما هم از آنها الگو بگيريم. من اين الگوها را از کشورهاي توسعه يافته ياد گرفته‌ام و دوست داشتم اين کارها را در ايران هم انجام دهيم تا باشگاه‌ها به معناي واقعي حرفه‌اي شده و درآمدزايي کنند. همانطور که شما اگر کشورهاي توسعه يافته را ببينيد متوجه مي‌شويد که باشگاه‌هايشان چطور درآمد کسب مي‌کنند و به سودآوري مي‌رسند. با اين همه بارها پشت‌سر من حرف‌هايي زده شده چون با وزير ورزش پيش از اين ارتباط داشته‌ام فلان و بهمان، اما خدا خودش شاهد است که هيچ‌گاه به دنبال منافع شخصي نبوده‌ام که بخواهد اينگونه بحث‌ها درباره‌ام مطرح شود. من به دنبال منفعت و رانتي در باشگاه پرسپوليس نبوده و نيستم. اما تهمت‌هاي زيادي به من زده شده است.

 گويا ديروز هم با وزير ورزش صحبت‌هاي کرده‌ايد در اين خصوص خودتان بگوييد که چه حرف‌هاي ميان‌تان رد و بدل شده است؟

من با وزير ورزش صحبت کردم و يکسري مشکلات و مواردي که به باشگاه پرسپوليس مرتبط بود را به گوش ايشان رساندم. من آمده‌ام که به پرسپوليس خدمت کنم و اگر جز اين بوده به من بگوييد. باور کنيد اين حرف‌ها را براي ريا کردن نمي‌زنم اما من با خودم عهدي کردم که تا وقتي در باشگاه پرسپوليس باشم به اين باشگاه خدمت کنم. متأسفانه در اين مدت حرف‌هاي نابه‌جايي درباره من زده شده است. شما مي توانيد از مهدي تاج و حتي امير عابديني بپرسيد که آيا من از اصولم انحراف داشته‌ام يا نه. البته در اين چند روز گفته شده که من برگه‌اي را امضا کرده‌ام که الان زير آن زدم اما من اسنادي در اختيار دارم که اين مسائل را رد مي‌کند. بايد بگويم که ما يک سرشماره‌اي داريم که متعلق به اپراتور است و عدد 6 براي پرسپوليس عدد 4 براي استقلال و عدد 3 براي تراکتورسازي در آن تعريف شده است. اما يک سامانه ديگر به راه افتاده که باعث شده مردم به ما اعتماد نکنند و به نوعي هواداران را دچار ابهام کرده است. وقتي مردم من را مي‌بينند به من مي‌گويند که اگر سامانه هواداري باشگاه معتبر است پس سامانه‌هاي ديگر چه هستند و اگر هم سامانه‌هاي ديگر اعتبار دارند پس چرا جلوي سامانه هواداري ما را نمي‌گيرند که خلاف مي‌کند.

آقاي طاهري! از زماني که شما استعفا داديد اين موضوع مطرح شد که شايد اين استعفا صوري بوده و شايد به دنبال گرفتن امتيازهايي بوده‌ايد که اين استعفا را داديد چه پاسخي براي منتقدان‌تان که اين حرف‌ها را مي‌زنند داريد؟

بهتر است من در اين باره حرفي نزنم شما برويد از محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان بپرسيد که آيا استعفاي من صوري بوده يا نه. من که دنبال چيزي نيستم که بخواهم استعفاي صوري بدهم چرا که کسي استعفاي صوري مي‌دهد به دنبال منافع خاصي باشد اما من هميشه به دنبال منافع باشگاه بوده‌ام. بايد بگويم من و پندار توفيقي نماينده باشگاه استقلال برگه‌اي را امضا کرديم که متعلق به سامانه هواداري بود و عدد 6 براي پرسپوليس و عدد 4 براي استقلال در اختيار هواداران قرار گرفت تا به اين صورت از تيم‌هاي مورد علاقه خود حمايت کنند اما برخي از آقايان روي نوشته ما کاغذي را چسباندند که خيلي هم تابلو و مشخص است که اين دست‌خط به آن برگه‌اي که من و توفيقي امضا کرده‌ايم، اضافه شده است. من اسناد تمام حرف‌هايم را دارم و به زودي اصل آن را به همه نشان خواهم داد اما برخي‌ها مدعي شدند که من زير حرف و امضايم زده‌ام! بعد از اين مسائل بود که ما يک بيانيه‌اي روي سايت باشگاه منتشر کرديم و خيلي شفاف حرف‌هاي‌مان را به هواداران گفتيم بعد از انتشار اين بيانيه امير عابديني با من تماس گرفت و گفت لحن بيانيه شما تند است. اما من گفتم ما فقط مي‌خواهيم از سامانه هواداري‌مان دفاع کنيم. بعد از آن آقاي عطوفي معاون اپراتور همراه اول تماس گرفتم و گفتم داستان سامانه 3040 چيست که برخي از ما مي‌پرسند اين سامانه چه کاري انجام مي‌دهد. سپس او به من گفت که اين سامانه براي ارزش افزوده راه‌اندازي شده است نه کار هواداري. بعد از آن با عابديني جلسه‌اي داشتيم و گفتيم که اين سامانه اجازه کار هواداري ندارد. حتي در بند 1 ماده 9 آمده بود که بدون اجازه باشگاه‌ها اين سامانه کار هواداري نکند. بعد از آن به دفتر مهدي تاج رفتم و به او گفتم آيا من زير حرف‌هايم زده‌ام؟! حتي به تاج نشان دادم که برگه‌اي را روي امضاي من و توفيقي چسبانده‌اند که اين کار خلاف صداقت است.

 

يعني شما مدعي هستيد که سندسازي انجام شده است؟

بله! آقايان گفته‌اند که امضاي طاهري را داريم اما من از همين طريق اعلام مي‌کنم اگر شما امضاي من را داريد من از شما همه چيز داريم. شما 3 ماه ما را خون به جگر کرديد. حتي مصطفي آجرلو به من گفت که اينها روي توافق‌شان نمي‌مانند تا اينکه به بازي تراکتورسازي و پرسپوليس رسيديم، قرار شد بخش‌هاي از تبليغات محيطي که دور زمين وجود دارد اگر خالي بود سامانه 3090 را نشان دهند اما نه تنها اين کار را نکردند بلکه تبليغات تلويزيوني سامانه ديگر هم انجام شد. در همان زمان بازي با مهدي تاج تماس گرفتم و به او گفتم اين خلاف توافقنامه ما است و او هم گفت که من خودم از اين مسئله عصباني هستم و ديگر اجازه نمي‌دهيم اين تبليغات انجام شود اما تا آخر بازي باز هم شاهد تبليغ سامانه ديگري بوديم.

فارس: شما استعفا داديد و اين استعفا مورد موافقت قرار نگرفت چه تضميني وجود دارد که در آينده باز هم اتفاقاتي رخ ندهد که شما را مجبور به استعفا کند؟!

دادن چنين تضميني مثل اين است که يک نفر تضمين بدهد امشب که مي‌خوابد فردا از خواب بيدار شود. ما پرسپوليس و حتي استقلال را که متعلق به وزارت ورزش است بدون يک ريال پول دولتي اداره مي‌کنيم اما مطمئن باشيد که تا زماني که من در پرسپوليس مسئوليت داشته باشم با همان شدتي که تا به حال کار کردم، باز هم کار مي‌کنم و يک لحظه هم از موضع‌ام کوتاه نمي‌آيم. من در پرسپوليس به دنبال هيچ منفعت مادي، معنوي، سياسي يا موارد ديگر نيستم و به همين دليل سواستفاده هم نخواهم کرد. اما بايد ببينيم کشورهاي توسعه يافته چطور در مسائل فرهنگي، ورزشي، اجتماعي، تجاري و موارد ديگر کار مي‌کنند و ما هم از آنها ياد بگيريم و الگوهاي مناسبي انتخاب کنيم.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html